Lilypie First Birthday tickers

söndag 20 november 2011

Veckans träning

Nu ligger Elliot i sin säng och jag hoppas hans somnar snart. Jag har nyss varit ute o sprungit och kört lite styrketräning hemma. Känenr mig grymt stolt, två träningsgrejer på en dag. Från det att jag bestämde mig i måndags kväll har jag kört stenhårt. Har visserligen en 30 min PW kvar som kanske inte blir av. Men allt annat är gjort. Idag sprang jag 20 min, urjobbigt men superskönt. Så nästa vecka blir det 2 x 20 min löpning för att sne succesivt öka på. Vill ju inte ta ut mig i början. Målet är att till våren/sommaren springa några lopp på bättre tider än vad jag hade innan Elliot. Så milen under 1 timme vore härligt och 5 km under 25 min. Kanske inga supertider för den vältränade men för mig är det mål jag känner att jag kan uppnå.

Så vecka 1 av 7 i min 7-veckors challenge är snart slut. Kanske hinner jag med 30 min PW i eftermiddag/kväll. Men annars känner jag mig mycket nöjd ändå. Kom ju på det här i måndags kväll så måndagen blev ingen träning och i torsdags hade jag ju mamma här på besök så det hann inte bli nåt då heller. Så 9 av 10 pass på 5 dagar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar