Lilypie First Birthday tickers

söndag 13 november 2011

Gekås

Ja igår var vi alltså i Ullared och shoppade på varuhuset Gekås. Fjärde gången jag är där och jag har aldrig hunnit/orkat handla i affärerna utanför. Vi började dock dagen ganska lugnt. Gick upp runt 7 och åkte till babysimmet vid 9-tiden. Sen drog vi direkt från babysimmet. Stannade för lunch/blöjbyte vid avfarten mot Ullared, precis utanför Falkenberg. Blev MAX till lunch och det var skönt att hinna med det innan vi kom fram. Sen behövde vi byta outfit på Elliot också. Dessa jäkla tänder att ställa till.

Det var tjockt på parkeringen när vi kom fram. Men vi fick en plats rätt långt fram. Elliot hade självklart precis somnat. Lite kö var det in så han vaknade precis innan vi kom in i varuhuset. Så typiskt. Men det har gått väldigt bra ändå. Började på nedervåningen, eftersom amn aldrig orkar gå dit annars. Där hittade vi babypulka och cykelbelysning. Sen tog vi övriga avdelningar. Det blev julkläder till Elliot, kunde inte bestämma mig så han har nu både tomtedräkt och stjärngossedräkt.

Tomtedräkt 49,95, Strumpbyxor 19,95, Stjärngosselinne 9,95 och Stjärngossestrut 8,95

Sen så blev det underlinnen, tossor och fuskpolo till honom. Strumpbyxor till mig. Leksaker och lite julklappar. Inte så värst mycket julklappar men några stycken. Nån bok till mig och fodral till min Iphone. Några tomtar och utebelysning. Julpapper och sånt. Kalaset blev rätt dyrt men en sak har jag köpt åt en kompis och så har vi köpt lite åt svärmor och sen så köpte vi en örontermometer som kostade en del. Trots att mycket är billigt rusar pengarna iväg.

Mötte en kompis som var där från mammagruppen vid strax efter 16.30. Då hade de varit där sen kl 07. Då började hon bli klar. Vi kom in i varuhuset vid 13.30 och var klara 16.30. Mer orkar man nästan inte. Fast jag hade nog gjort affären bättre om jag varit själv. Jag är nämligen rätt bra på att tärnga mig mellan hyllorna, plocka på mig det jag vill ha och göra det snabbt. Micke ville gärna att vi skulle gå tillsammans. Att gå med barnvagn o kundvagn tar lång tid. Särskilt om Micke inte är så bra på att tränga sig fram. Men vid några tillfällen stod de still loch jag sprang o hämtade det vi skulle ha. Jag hade ju listan, som försvann nånstans efter halva tiden. Typiskt. Men nästa gång blir det nog utan man och barn.

Julpapper 9,95, Snöra 12,95, Tomtar 12,95 och 16,95

Hemma var vi vid 20-tiden (kön i kassan tog lååååång tid) Elliot blev frustrerad när hans roliga leksak inte gick att se i bilen när det blev mörkt. Men han somnade efter välling. När vi kom hem satte jag bara på honom pyjamas och la honom i sin säng, sen somnade han efter en stund. Vi åt lite paj och tittade på en film. Lång dag med ett bra avslut.

Lite saker till Elliot; dregglisar, film, tossor, halklappar och lite annat

Lite strumpbyxor till mig, en sjal, bok och fodral till Iphonen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar