Lilypie First Birthday tickers

onsdag 23 november 2011

Bio

Idag har jag och Elliot varit på barnvagnsbio. Filmen "I don't know how she does it" visades. Karriärskvinnan som sköter livspusslet med jobb, tjänsteresor, skoluppträdandet och två barn. Läst boken som den är baserad på när jag var höggravid. Rätt så bra och man blev ju lite sugen på ett arbetsliv och inte bara ett mammaliv. Men jag vill ju inte lämna Elliot heller, han är ju så liten.

Appråpå jobb så har jag blivit kontaktad av två bemanningsföretag till idag. Men tydligen är det bara två platser som ska tillsättas totallt så de olika bemanningsbolagen kan inte presentera samma person. Sen så fick jag även veta att genom ett bemanningsföretag skulle jag få sänka min lön med 3 000-6 000 kr. Det är jag inte sugen på eftersom det bara är en tre månaders tjänst. Vi måste ju lösa situationen med Elliot också. Micke måste alltså ta ledigt o då får vi helt plötsligt mycket mindre lön om jag måste gå ner i lön. Min a-kassa sänks likaså min SGI. Så det är kanske inte det bästa alternativet för oss. Men en intervju imorrn är det iaf.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar