Lilypie First Birthday tickers

onsdag 30 november 2011

Matvägrare

Vi har fått en liten matvägrare här hemma. Imorse så gick vi upp sent, vid 8-tiden, men tror inte att sovmorgonen gjorde mig utvilad. Jag var ju uppe 1 ½ timme inatt och tog hand om mr Gnällis. I vilket fall som helst fick han välling som vanligt i sängen. Sen när vi vid strax efter halv nio skulle fixa frukost så har herrn inget tålamod alls. Frukosten ska fram på en gång. Så jag snabbar mig att fixa gröt åt oss båda. 5 tuggor gröt fick jag i honom kanske, en fjärdedels smörgåsrån och en massa vatten. Han vägrar öppna munnen, han bara gnäller och dricker mest vatten. Han som gillar gröt annars. Men det är nog bara majskrokar och banan som går ner utan protest, det får man ju öäta själv också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar