Lilypie First Birthday tickers

söndag 6 november 2011

Berlin

Den långa resdagen igår berodde på att jag och Elliot åkte till Berlin för att hälsa på min syster o hennes två barn, Elin och Lukas. Vi började dock lördagen med babysim. Lagom stressade iväg. Sen somnade Elliot i bilen på väg till tåget. Men det blev en kort sovpaus eftersom vi skulle med tåget till Kastrup. Så vi tog oss ner till perrongen o jag fick springa upp o köpa biljett. Dumt att de inte hade biljettautomat vid alla nedgångar. Hur som helst hann vi precis med tåget. Väl på Kastrup fick jag släpa Elliot i babybjörn, väska o vagnväska av tåget o in i terminalen. Checka in och lämna väskorna. Sen så letade jag efter en lånevagn (det skulle finnas) men hittade aldrig dem trots att jag frågade flera gånger. Elliot fick helt enkelt sitta i shoppingvagnen. Kastrup har ju otroligt mkt butiker o jag var sugen på att strosa runt. Men tyvärr fick det vänta då vi skulle leta upp en micro o värma Elliots lunch. Det var lättare sagt än gjort eftersom inget café eller restaurang hade någon. Men blev hänvisad till nursing room. Där skulle det finnas micro. Tänkte mig att det skulle vara ett mysigt rum med ett litet bord, skötavdelning och en mjuk skön soffa. Precis som på Bromma Blocks. Det var ett sterilt vitt rum med sjukhusbelysning. En micro o en vattenkokare, en lång bänk med staket på två ställen där man troligen skulle byta blöja o sen en konstig obekväm stol. Så Elliot fick sitta på bänken o äta maten, han tyckte dock det var roligt att kolla sig i spegeln samtidigt.


 Bra matplats?

Mysig amningsstol

Flygresan gick super. Trots det minsta flyg jag varit på, man kunde nästan inte stå rakt o det var bara fyra säten på varje rad. Elliot skötte sig exemplariskt men somnade (läs däckade) tio minuter innan landning. Så jag tog honom sovande på armen/axeln o väskan, babybjörnen o jackorna på andra. Ut via flygtrappan o in i tarnsferbussen. Sen vaknade han när jag skulle krångla på mig selen. Sovpaus på ca 15 min igen alltså. Så han var riktigt trött o grinig när vi väl hamnade i bilen. Men majskrokar i kunvagnen på matbutiken (här är allt stängt på söndagar så vi behövde handla) gjorde susen. Men han däckade gott i sängen sen vid 18. Jag o Lena tittade på film sen när alla barnen sov. Men bara halva, blev för sent annars.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar