Lilypie First Birthday tickers

fredag 18 november 2011

Mitt i natten

Det var så det kändes när Elliot började böka runt 5.30! Tänkte deperat på gårdagen som blev bra trots bökande runt 5-tiden. Då fick han välling i vi somnade om direkt till kl 8. Så jag sprang upp o fixade välling och höll tummarna. Vällingen slukades så fort det bara gick (inte så konstigt så dåligt som han åt igår) och sen la han sig ner. För att 30 sekunder senare sätta sig upp, riva ner vattenflaskan från sängkanten, gnälla, leka med nattlampan etc. Så höll vi på till 6.30 innan vi gick upp allihop. Ville ju inte väcka mormor i rummet intill alltför mycket heller. Elliot sitter just nu o leker med datasladden, jag drick te och Micke har ätit frukost o duschat. Själv har jag ont i huvudet efter att Elliot dunkade sitt hårda huvud rakt på mitt näsben. Jaja, får vara glad sålänge jag får sitta vid datorn och skriva.

Idag tänkte jag med mormorns hjälp fixa klart fotona på Elliot som tomte och stjänrgosse så jag kan beställa julkort och vara med och tävla på jollyrooms tävling på facebook. Insåg häromdagen att en hjälpande hand behövs. Elliot är nämligen så förtjust i kameran att han gärna kommer så nära den som möjligt och då nästan ramlar ner från soffan som han satt i. Det blir heller inga bra bilder då man endast ser en panna. Elliot är en riktig linslus och skiner upp så fort kameran kommer fram, på både gott och ont. Sen ska vi även ut på en powerwalk idag o jag ska köra lite hemmastyrketräning. Blev inget av det igår. Jag kan ju inte missa pass redan första veckan på min challenge.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar