Lilypie First Birthday tickers

fredag 11 november 2011

Dessa tänder

Ja, jag säger då det. dessa tänder. För jag tror, och hoppas, att det är det som gör min lilla gullegris till en grinmonster emellanåt. Igår var han dålig i magen/lös 4 ggr. Byte av kläder blev det såklart vid varje byte. Lagom kul, särskilt när det var överallt när han vaknade vid 22-tiden. Stackars liten. Men han somnade om efter en stund bredvid mig i sängen å sen när jag skulle sova så lyfte jag över honom till sin säng. Där sov han sen till 5.30. Woho! Inget ont som inte har något gott med sig...

Men vågade inte natta om honom för länge viod den tiden med risk för att han ville gå upp. Men han fortsatte sova till 7.40 på min arm. Så vi var ordentligt utvilade imorse. Så målet inatt är att han ska sova i sin säng igen. Vi snabbade oss på och var på öppna förskolan kl 9. Där blev det textiltryck och vi gjorde en överraskning till pappan på söndag då det är fars dag.

Lunchen fick han i sig halva, han som annars är så matglad. Sen så när vi kom hem från affären så gick han en stund med gåvagnen innan helvetet bröt loss igen. Fick i honom en halv portion turkisk yoghurt med blåbär innan han fick bonjela och somnade. Nu har han sovit ca 30 min och hoppas på minst lika mycket till. Vill ha en pigg kille hemma i eftermiddag eftersom maken bara kommer hem och vänder i princip. Så vi får fredagsmysa själva. Elliot ska väl sova som vanligt och jag ska kolla på ensam mamam söker och fixa med en fotobeställning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar