Lilypie First Birthday tickers

onsdag 2 november 2011

Kelda Exotic Sås - Thai Red Curry

Jag fick för ett tag sen chansen att testa en valfri av Keldas Exotiska såser. Jag valde mellan Tikka Masala, Thai Green Curry och Thai Red Curry. Tanken var att ta Tikka Masala. Men eftersom det var så otroligt svårt att hitta såserna så hade vi redan ätit den rätten på annat sätt. Så det blev en Thai Red Curry. Idag var det då dags att tillaga det.


På paketet står det att man ska steka köttet, vi tog kyckling, med broccoli och morot. Sen hälla på såsen och värma upp 2 min. Sen servera med ris eller nudlar. Vi tog ris, nudlar är inte nån favorit hos mig. Även om Micke älskar det. Det gick alltså väldigt fort och smidigt att tillaga maten.


Det smakade bra också. Bra styrka i det. Annars tycker jag att många thailändska alternativ i Sverige är alldeles för försvenskade och smakar inte riktigt som på riktigt. Visserligen var inte det här precis som i Thailand men bra styrka på maten ändå. Micke tyckte nog att den var lite stark.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar