Lilypie First Birthday tickers

tisdag 22 november 2011

CV-databaser

Igår skulle jag vara sådär duktig och beta av lite ansökningar. Men eftersom det var 4 olika bemanningsföretag som sökte personer till samma myndighet så var det ju rätt enkelt tänkte jag. Bara det att varje bemanningsföretag har ju en egen cv-databas där man ska fylla i sina uppgifter. Sånt tar tid, visst det var jag beredd på. Men jag var inte beredd på att en databas skulle skicka iväg ansökan utan några handlingar och när jag försökte igen fick jag upp meddelandet: du har redan sökt tjänsten. Tack för den! Ingen kontaktperson fanns det heller. Men eftersom det vara många olika som sökte samma typ av tjänst så låter jag det vara. Jag har ju möjlighet på alla de andra ställena.

Nu idag drog jag mig verkligen för att ta tag i det igen. Jag tänkte att det tar väl hela dagen. Men glad är jag för att jag gjorde det ändå. För nu fick jag snabbt iväg tre ansökningar. Det gick supersmidigt och jag fick bifoga både CV o personligt brev. Det tackar vi för. För när man anträngt sig o skrivit en bra cv och ett bra personligt bre ( enligt mig i alla fall) så vill amn gärna använda den och inte fylla i en ny i rulllister på varje jobb. Det är inte tidseffektivt.

Nu vaknade Elliot så nu är det mellis och sen iväg till Bauhaus och handla lite saker. Kanske hinner vi förbi mataffären också om ajg känner för det. Annars kör jag nog ikväll när Elliot sover.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar