Lilypie First Birthday tickers

tisdag 22 november 2011

Är mammaledigheten slut?

Jobbsökandet under dagen har kanske gett resultat. Hade ett missat samtal när jag kom hem från ett av bemanningsföretagen. Jag ringde upp henne så fort Micke hade kommit hem. Att ringa med en hungrig och grinig Elliot på armen hade kanske inte gett ett så bra första intryck.

Jag fick såklart berätta att jag var föräldraledig. För annars är det konstigt att jag söker ett jobb fast min notarietjänst inte är över. Men hon verkade förstå och jag har nu en inbokad telefonintervju på torsdag eftermiddag. Hon sitter nämligen i Göteborg och de ska presentera kandidater redan 1 december så det blir tajt om tid för en riktig intervju. Men det går bara fint för mig. Första gången med en telefonintervju men det ska nog gå bra det också.

Men sånt här får mig att tänka. Är mammaledigheten slut för mig nu? Visserligen ahde jag egentligen planerat att börja jobba i november men är nu glad att det inte blev så. Det är ju underbart att vara hemma med min lilla skatt. Men jag har ju kännt mig rastlös ett tag. Jag lever ju för alla mammaträffar där man får lite social kontakt och inte bara är med Elliot hela dagarna. Jag längtar tillbaka till arbetslivet. Men ska det bli så plöstligt?? Men det kan väl också bero på att Micke inte är så jättesugen på att vara pappaledig med nystartat företag och jag vill gärna vara den som skolar in på dagis. Men han kan ju inte börja dagis redan i januari. Så det här får vi lösa helt enkelt om det blir aktuellt. Viktigast för mig är att Elliot och jag känner oss trygga i situationen. För jag är väldigt nojjig att lämna honom med andra. När inte ens Micke kan komma ihåg hans rutiner känns det tveksamt att någon annan ska göra det. Jag kanske är hönsig men jag vill inte att Elliot ska må dåligt.


Elliot skulle prompt stå upp i kundvagnen på Bauhaus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar