Lilypie First Birthday tickers

onsdag 9 november 2011

Home sweet home

Äntligen hemma! Vi har haft det helt underbart mysigt och roligt hos Lena, Lukas och Elin i Berlin men det är alltid skönt att komma hem. När man är borta själv med Elliot så får man juu ta ansvaret för allt dygnet runt. Sen så har han blivit väldigt mammig så det är inte alltid så lätt att läman över honom till Lena.
Vi har tittat i affärer, varit på zoo och umgåtts. Elliot har krypit/ålat runt i hela lägenheten, lekt naturkatastrof på tågbanan (dvs. ha sönder banan), lekt med duplo och sovit oroligt. Inatt tror jag han höll på att gny fram till klockan närmade sig 04. Så jag är trött idag, däckade nästan före Elliot på flyget hem.
Men det blev en kort powernap eftersom det bara tar 45 min till Berlin. Snabbare än till Stockholm.

På flygplatsen blev jag lite frustrerad dock. Personalen vägrade checka in vagnen som specialbagage. Påstod att jag lika gärna kunde skicka den med väskan. Jag ville helst lämna den på specialdisken så att personalen såg att det var en vagn o inte la 10 väskor på den. Men nej se det fick jag inte. Jäkla idioter. Som tur var så kom vagnväskan fram på specialbagaget i Kastrup så det har väl gått bra hoppas jag. Det får jag se imorrn när jag plockar upp den.

Sen i säkerhetskontrollen pep jag såklart. Men ingen av de tre personerna som jobbade där kunde ett ord engelska. Så de försökte få mig att göra nåt o jag fattade noll. Vill helst inte lämna ifrån mig Elliot för att de ska kolla med sån där apparat eftersom han blir så ledsen då. Hur kahn man jobba på flygplatsen o inte kunna engelska???

Kan visa lite vad jag köpt imorrn, nu orkar jag inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar