Lilypie First Birthday tickers

torsdag 17 november 2011

Eftermiddagstrött

Vem är inte det? Elliot ligger o sover o det gör även hans mormor. SÅ jag passar på att bläddra i nya nummret av mama, dricka thé och surfa. Har man simultankapacitet så har man. Annars skulle jag väl inte få nåt gjort här hemma.

Vi har spenderat förmiddagen på IKEA där jag köpte ljus, ett varmare täcke till Elliot och lite ramar. Sen blev det såklart lite annat vi behövde. Rmarna var nog viktigast då vi fick hem förstoringar på bröllopsfoton och på Elliot igår. Dessa ska ramas in och hängas upp på vardagsrumsväggen. Sen köpte jag även en ram till Elliots första teckning/målning med fingerfärg. Den förtjänar ju såklart en hederplats i köket.

Sen har jag fått en ny idé, eller två. Den ena kostar mindre än den andra. Nu när Elliot snart ska få eget rum (så fort vi fixat det klar, det ska bara påbörjas) så har vi inget gästrum kvar. Funderar på att flytta gästsängen (om den får plats, annars får vi byta till mindre) till kontoret. Vi har visserligen en hörna med två skinnfotöljer fårn min farfar o ett bord som Micke kallar sitt herrum. Men den platsen används aldrig så där kan lika gärna en säng stå. Ska mäta ut för den alldeles strax tänkte jag.

Den andra idéen är att vi ska köpa ett elfasystem å fästa på en vägg i klädkammaren så vi kanske kan få in mer förvaring. Vill klämma in den stora kartongen med babyskyddet nånstans också, känns sådär att sätta ut den i någon av bodarna. I vårt nästa hus ska vi definitivt ha mer förvaring. Ska nog kolla på lite elfa system i nästa vecka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar