Lilypie First Birthday tickers

torsdag 10 november 2011

Symptom vid tandsprickning

  • Ökad dreggelmängd
  • Gnällighet o irritation
  • Sömnproblem
  • Gnider sig med fingrarna i munnen, biter på leksaker
  • Äter eventuellt sämre
  • Ibland lösare avföring med ändrad färg och lukt
  • Feber
Det här är de vanligast symptomen på tandsprickning. Jag vet att jag har sagt det säkert tusen gånger förut men det har inte hänt nåt men nu tror jag snart det är på G. Elliot dregglar som jag vet inte vad. En dregglis blir genomblöt på några minuter. Han är gnällig och vill mest vara på mig. Alldeles nyss gallskrek han också fram tills dess han fick bonjela på tandköttet (smärtstillande för tandsprickning). Han har sovit oroligt de senaste nätterna och i Berlin sov han även väldigt dåligt på dagen. Biter på leksaker gör han ju jämt så det är svårt att avgöra om det är nåt ovanligt just nu.
Äter sämre gör han iaf idag. Lunchen spottades i o jag fick med lite möda i honom gröt istället. Igår kväll ville han inte ha gröt heller, men välling gick ner.
Lösare avföring har vi definitivt. Två gånger idag har det varit lsöt och äckligt. Feber har han inte. Så det stämmer överens med det mesta. Hoppas då att de dumma tänderna kommer nu så vi kan få tillbaka vår pigga o glada Elliot.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar