Lilypie First Birthday tickers

fredag 25 november 2011

Ge mig egentid!

Idag är en sån där dag när man bara är trött och irriterad. Elliot höll låda inatt men fick välling vid 3. Han som annars inte äter på natten. Vid 6 vaknade han igen, gnäll, skrik och försöka sova om vartannat tills vi gick upp vid 7-tiden. Ingenting hjälpte. Gnäll och skrik allt vad jag än gjorde (ok, han var tyst o nöjd när han satt i babysitter o drack välling medans jag duschade). Men sen gnäll o skrik igen. Tyst i bilen på vägen till öppna förskolan var han, men väl där var han mest gnällig. Anton råkade putta lite på hans ben och han blev helt förtvivlad, han ställde sig upp vid lekbordet själv och där ville han ju inte stå, skrik och gnäll igen. Däckade till slut i min famn på öppna förskolan så jag hann inte få mig nåt fika idag. Skrik i bilen, skrik när jag fixade min lunch, tyst (med munnen full av majskrokar) medans jag åt min lunch. Nu har jag lagt honom i sin säng, han sover inte men han är tyst. Hoppas på att han somnar så han blir pigg o glad så vi kan gå till biblioteket sen och senare baka pepparkakor. För just nu behöver jag få dricka mitt te och bara vara själv en stund. Han var ju såhär igår eftermiddag också och det är verkligen jobbigt samtidigt som man tycker synd om honom. För nåt är det ju som spökar, troligtvis de där tänderna som vägrar komma upp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar