Lilypie First Birthday tickers

tisdag 15 november 2011

7 veckors challenge

Nu äntligen har jag blivit inspirerad. Jag följer ju lite olika bloggar med mammor som tränar och en tjej, Sara, är grymt motiverad med sin 15 veckors challenge. Hon kör på stenhårt trots två barn hemma. Jag har ju bara ett så jag kan ju inte säga att jag inte har tid, för tiden finns. Det är mer motivationen och orken som inte har funnits. Men nu är ju träningsmånaden på form och figur över så det är dags att börja motivera mig själv.

Så nu har jag alltså satt ihop ett 7 veckors challenge program för mig själv. Det är nämligen ynka sju veckor kvar av det här året. Så det blir blandad powerwalks, styrketräning hemma och löpning. Löpningen tar jag lite lugnt med i början eftersom jag inte riktigt kört så mycket sen innan graviditeten. Men nu ska jag komma igång igen. Min syster är ju så duktig och löptränar i ur och skur och det gjorde hon inte för ett par år sen när jag försökte ta med henne på löprundor. Nu är det hon som tränar och jag som sitter hemma. Så jag måste komma igång igen nu. Säger väl det ofta men de här 7 veckorna ska jag verkligen lägga tid på min träning och inte bara sitta framför datorn när Elliot sover. Han kan ju sova i vagnen när jag powerwalkar och så får vi både frisk luft. Bra för immunförsvaret. Så bara positivt, inget negativt med träningen.

Har då börjat dagen med en powerwalk på lite drygt 40 min. Gick snabbare än vad ja trodde. en ny app på iphonen gör ju att jag kan se hur snabbt jag gått och hur långt. Väldigt skoj. Sen har jag även hunnit med ett styrketräningspass här hemma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar