Lilypie First Birthday tickers

söndag 6 november 2011

Berlin Zoo

Idag har vi varit på Berlin Zoo. Trots att jag varit i Berlin ett par gånger har jag aldrig besökt zoo. Men det gjorde vi idag. Verkligen ett superfint zoo med djur från världens alla hörn. Elliot har sett elefanter, zebror, tigrar, leoparder, apor, flodhästar, björnar, giraffer, sälar och en massa andra djur. Med oss på turen hade vi en kompis till Lukas och en kompis till Elin. Så fyra barn i 7-9 års åldern och Elliot, jag och Lena.

Elliot tyckte det var så spännande med både barnen och djuren att han inte somnade förrän kvart i 12. Då sov han ca 15 min o vaknade när vi satt å åt lunch. Han fick såklart oxå lunch o vi hann se lite fler djur innan han somnade igen i vagnen. De andra barnen lekta på den enorma lekplatsen o jag o Lena fikade.

 Elliot framför elefanterna

Kollar in björnarna 

 Zoo är roligt!

"Leka" med briotåget var spännande

Väl hemma lekte Elliot med duplo, jaga radiostyrd bil och krascha tågbanan. Vissa saker var mindre populära hos Lukas. Nu sver han iaf gott i resesängen och jag hoppas på att han håller sig lugn ikväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar