Lilypie First Birthday tickers

torsdag 24 november 2011

Dålig dag

Ibland kan man ha en dålig dag. En sån där dag när man bara vaknar upp på fel humör och allt känns jobbigt. Det känns som en sådan dag idag för mig. För många måsten och för lite vilja helt enkelt.

Elliot vaknade före 6 o fick välling. Trodde såklart att han skulle somna om som han gjorde igår, men nej då. han har sparkats, dragit mig i håret, gnällt och legat tyst och stilla om vartannat. Så strax efter 7 gav vi upp och nu ligger han redan i sängen och ska vila. Stackarn är ju jättetrött. Önskar bara att han kommit på det när jag fortfarande kunde sova också.

Idag ska vi handla mat, eller måste handla mat. Imorrn hinner vi inte och att handla på en fredags eftermiddag är ingen hit i alla fall. Så idag ska vi handla. Mat behövs hemma öch sen ingredienser till julbak. Har nog allt för lussekatter hemma men det ska ju göras praliner och sådant framöver och jag åker inte alltför ofta till Willys.

Sen måste vi även åka åt motsatt håll, till Bauhaus igen. Det väggsystemet jag hade köpt passade inte i våra borrhål som redan fanns där. Jag vill inte tömma hela klädkammaren för att borra nya hål heller. För med betongvägg så dammar det en del. Så jag får göra en annan lösning som ajg kom på igårkväll. Så då ska jag inhandla saker till den. Sen kan vi aknske äntligen få bort babyskyddet från lilla vardagsrummet. Avskyr att allt står framme, ser så stökigt ut då.

När jag väl fixat alla måsten så tror jag nog att dagen kommer kännas bättre. Förhoppningsvis kommer det onda i ryggen släppa också. Annars får vi lösa det med lite dammsugning. :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar