Lilypie First Birthday tickers

onsdag 21 december 2011

Sånt här gör mig förbannad!


Jag blir otroligt förbannad när jag ser personer som parkerar på familjeparkeringen på olika ställen när de inte har barn med sig. Visst det finns ingen lag på att man inte får parkera där, som med handikappsparkering, utan barn men jag tycker ändå det hör till allmänt hyfs. Familjeparkeringarna har en bild på två vuxna, ett barn och en barnvagn. Parkeringsplatserna är avsedda för familjer med barn och barnvagn. Platserna är extra breda och då får man plats att ta in och ut bilstolar, vagnar och barn. Dom ligger oftast ganska bra till i förhållande till ingång men det är inte alltid så. På IKEA ligger dom nära ingången men långt ifrån utgången och byten/återköp.

När man ser "arbetarbilar" och bilar där det kliver ut en ensam kille/gubbe ur. Då blir man förbannad. Fattar dom ingenting eller är dom bara otroligt ego?
Ibland önskar man att man kunde ge böter, hade varit så skönt i den situationen. Det borde vara som i USA att man betalar en mindre avgift varje år för att få ha en sån parkeringsskylt (givetsvis måste man ha små barn då också)och då får man parkera på familjeparkering. Utan skylt så får man böter. Bra system tycker jag!

Har läst diskussioner om det här på familjeliv och då sitter det vissa och tycker att de minsan ska få parkera där för dom är väl också än familj även fast dom valt att vara barnfria, har vuxna barn eller lever ensamma. Visst räknas ni som familj också men just familjeparkeringen är avsedd för familjer med mindre barn som behöver det extra utrymmet. Är det så svårt att förstå??

Jag irreterar mig inte på detta fenomen bara för jag själv är småbarnsmamma. Nej jag var arg på de där personerna som inte respekterade allmänt hyfs redan innan. Så det är inte bara för att jag ska få platserna jag blir arg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar