Lilypie First Birthday tickers

tisdag 20 december 2011

Förskola

Idag på eftermiddagen gjorde vi ett besök på den närmaste förskolan här i området. Den som vi även har valt att ha som förstahandsval vid ansökan. Har tidigare varit på vårt andrahandsval, som jag gillade starkt, och besökt men aldrig riktigt kommit iväg till den här. Men vi ringde idag och fick faktiskt komma förbi nu på eftermiddagen. Lite äldre och slitnare är den andra jag varit på. Men lite färre barn och det finns nog en chans att vi får en plats. En av småbarnsavdelningarna har bara 7 barn och ska ha 15. Eftersom vi har ansökt i så god tid och att vi vill ha en plats i februari så borde vi få en tycker man. Dock är planeringssekreteraren väldigt svår att få tag på.

Men vi hoppas såklart. Det vore skönt att veta att han har en plats så jag kan söka jobb för fullt. Jag kommer ju inte gå tillbaka till mitt nuvarande jobb eftersom det är i Stockholm. Det blir lite svårt med sånt avstånd numera. Sen hoppas vi självklart att han inte behöver gå så långa dagar i början och Micke får nog ta ut lite halva dagar här och där. Men jag känner att jag vill komma igång och jobba igen.

Det här ser väl mysigt ut?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar