Lilypie First Birthday tickers

fredag 30 december 2011

Handla i mörker

Idag vaknade vi tidigt efter en halvjobbig natt. Men vi såg tänder skymta nånstans där i munnen på honom så förhoppningsvis är dom påväg upp äntligen. Jag trotsade den tidiga timmen och vi låg kvar till kl 7. Jag fick dock en omild behandling av Elliot i form av petning i munnen, drag i håret och snorgos. Härligt med småbarn!

Bäckmörkt ute men jag slängde i mig lite yoghurt o vi klädde på oss. Bara en halv plusgrad så vinteroverallen åkte på till Elliots stora förtret. Han hatar att få på sig ytterkläder och låg och skrek på golvet. Man känner sig som världens elakaste mamma men man egentligen tänker på barnets bästa så han inte ska frysa. Ut till bilen, mörkt utomhus. Is på rutorna. Bara att spänna fast Elliot och börja skrapa. Isen satt som berget men tillslut kunde vi köra. Fick bara vänta på att imman skulle släppa.

Strax efter 8 körde vi in på Willys parkering. Fortfarande mörkt ute. Tänkte jag skulle nyårsmiddagshandla tidigt så vi slapp köerna. Visserligen har jag lite kvar som ska handlas på ett annat ställe men det går fort med självscanning. Gick runt i butiken och Elliot fick en banan. Älskar butiker som bjuder på banan till barnen. Hel smidigt. Då är dom glada hela handlingsturen.  Ingen kö i kassan och vi var hemma strax efter 9. Nu sover Elliot och så fort han vaknar eller jag blir tvungen att väcka honom ska vi iväg till ett lekland och träffa en kompis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar