Lilypie First Birthday tickers

måndag 26 december 2011

Ny kamera!

Idag köpte jag äntligen en systemkamera. Min allra första. Jag har inte hunnit använda den än då batteriet ligger på laddning. Sen så har jag bara ett provisoriskt minneskort eftersom jag beställde minneskort på nätet. Kostade 240 kr istället för 499 kr och det var ett bättre minneskort. Jag tjänar gärna lite pengar på det även om jag får ge mig till tåls innan kameran kan användas på riktigt. Väska behöver jag också köpa för på elgiganten var utbudet minimalt. Blir en tur till netonnet i veckan.

Kameran är en Sony SLT A33. Hade egentligen två andra kameror som jag stod och valde mellan men eftersom den här var lite vassare och till samma pris så avgjorde det saken.
Återkommer senare med hur den känns och verkar. Nu gäller det ju bara att lära sig allt om bländartid och exponering. Jag kan verkligen ingenting i dagsläget.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar