Lilypie First Birthday tickers

onsdag 7 december 2011

Nu är det bestämt!

Jag har säkert sagt det massvis med gånger. Men nu får det vara nog. Nu ska Elliot sova i egen säng natten igenom. Vi har varit väldigt lata med det, tröttheten har gjort att vi helt enkelt lyft över honom av olika orsaker. Jag tror att jag har säkert tio olika bortförklarings anledningar till varför jag gör det. Men nu får det vara nog, imorrn när vi kommer hem så ska vi börja med det här. Fast det kanske blir först på fredag när båda två kan hjälpas åt. Men nu ska det bli förändring. Vi får ta några tuffa nätter och sen får vi belöningen. En liten kille som sover hela natten i sin säng.

Vändpunkten blev väl inatt. Jag hade lyft över honom när han skrek, vi somnade om och vid 2-tiden vaknade jag och är superkissnödig. Vågar inte lämna honom i stora sängen eftersom han rörde sig en del. Han kunde ju ramla ner. Jag provade och lägga honom i spjälisen och han bara skrek. Det går ju inte när mamma o pappa ligger och sover. Så jag fick helt enkelt ta med honom sovande i famnen när jag kissade. Inte helt ultimat direkt. SÅ nu får det vara nog, man måste ju kunna gå på toaletten på natten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar