Lilypie First Birthday tickers

fredag 2 december 2011

Fredag

Helgen är på intåg och det är redan fredag eftermiddag. Den här dagen har gått väldigt fort. Men det blir väl så ibland. På förmiddagen var vi som vanligt på öppna förskolan. Elliot verkligen älskar att vara där. På dagens program stod det sångstund. Mitt i det hela gick brandlarmet. Så vi fick pallra os ut i ösregnet. Jag tog med mig både väska, kläder och skor. Alla trodde det var en övning och det luktade ju inget. Jag tänkte inte stå i ösregnet utan kläder till Elliot direkt. Det var ingen övning men istället testade dom bara larmet. De hade bara glömt informera öppna förskolan. Lite osmidigt eftersom bebisarna ska inte vara ute i kylan utan kläder. Det var ju ingen annan som gick ut. Hade det varit skarpt läge hade man nog struntat i sakerna men eftersom det var som det var så tog vi dem.

Elliot åt lunch och två clementiner. Storätare när det är gott. Jag fick lite fika och eftersom jag hade haft en stressig morgon o bara hunnit få i mig en nutrilett shake på morgonen satt de där smörgåsarna bra.

Sen har vi varit förbi biltema och handlat silikonspray. Har tänkt göra rent däcken till vagnen och då ska man tydligen ha siliskonspray sen. De är så skitiga nu att jag inte vill lägga ner dom i vagnväskan som dom ser ut. I vagnväskan måste dom eftersom imorrn eftermiddag flyger jag o Elliot upp till Stockholm för lite släktbesök. Hem och jaga mormor o morfars katter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar