Lilypie First Birthday tickers

tisdag 13 december 2011

Lucia

Ja idag är det lucia. En supermysig högtid när man får se luciatåg. Jag brukar alltid gå upp tidigt och titta på luciatåg på tv'n och dricka thé och äta lussebulle. Dagen till ära bakade jag fler lussebullar igår kväll, dekorerade pepparkakshuset och gjorde knäck. Med assistans från min man såklart! Han tog med sig glögg och hembakta pepparkakor och lussebullar till jobbet idag.

I vilket fall som helst så blev det inget luciafirande på tv'n för mig. Elliot höll låda inatt igen o vi slockande väl strax efter 4 igen. Klockan 5 går larmet, två gånger. Trots att det inte är inkopplat. Vi misstänker att det gick igång för att brandlarmet (som är kopplat till larmet) indikerade på att vi behövde byta batteri. Jäkla skitlarm säger jag bara. Så kan det ju inte vara. Måste ringa återförsäljaren vid tillfälle. Elliot vaknade som tur var inte men vi var vakna och lite smått skärrade. Jag är glad att det inte gick igång i förra veckan när jag o Elliot var själva. Då vet jag inte vad jag hade gjort.

Klockan 8 tyckte Elliot vi skulle gå upp, jag hade andra planer men fick såklart ändra dom. Sen vid förmiddagsvilan hade vi en 40 min fight om att Elliot skulle sova, sen sov han 30 min. Nu sover han ätligen o jag kan få fika lite så jag får upp energin, för den är på botten just nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar