Lilypie First Birthday tickers

fredag 30 december 2011

Fredagsmys

Nu är det dags för fredagsmys som ikväll innebär ett glas cola zero i soffan med maken. Vi ska titta på en gammal film som jag har sett för länge sen. Mannen tror inte han har sett den alls. Jag vet egentligen inte om jag tyckte den var bra när den kom ut men jag är ändå sugen på att se den. Min äldsta systerdotter gillade den när hon var ett par år i alla fall. Nu är hon snart 20 och kommer säkert inte ihåg att hon skrattade när dinosaurierna vrålade där i burarna i början av filmen. Det är nämligen Jurassic Park vi ska se. Nu när jag tänker efter kommer jag ihåg att jag såg den på bio tillsammans med mamma och pappa. Jag blev så rädd så jag fick springa ut ur salongen.

Vi såg filmen på en biograf vid fridhemsplan som numera är nedlagd, undrar om den inte hette Draken eller Falken. Tror till och med jag hade biobiljetten kvar ett bra tag efter. Samlade på sånt när jag var yngre och satte in i ramar.

Nu ska jag sluta svamla och snart stänga ner datorn för kvällen. Vi ska snart sätta på filmen och sen ska vi även prata om att eventuellt åka upp till Stockholm till nästa helg. Hälsa på släkten. Vore så mysigt att få med sig Micke för en gångs skull.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar