Lilypie First Birthday tickers

torsdag 29 december 2011

Förskoleplats

Igår fick vi det efterlängtade beskedet. Vi har fått en förskoleplats till Elliot på vårat första handsval från den 6 februari. Dagen efter 1-årsdagen. Helt plötsligt känns det väldigt tidigt. Han är ju så liten och har bara två tänder. Hur ska han kunna äta själv? Han går inte heller och då är det kanske inte så roligt att leka utomhus. Hur som helst är det lite tid kvar och jag ska väl också hitta ett jobb här nere. Annars får han väldigt lugna dagar till en början.

Men nu börjar projektet för mig att ringa a-kassan och domstolsverket och se hur jag ska lösa det här med min anställning. Hoppas såklart att jag får a-kassa från dag 1 om jag inte har hittat något jobb. Men ett jobb från 1mars vore toppen!

Nu ska man bara börja handla på sig dagisutrustning. Två skalbyxor i stl 86 är inköpta. Par nr två var så pass billiga att jag köpte dom som extra byxor. Dom kanske är ute två gånger om dagen o man inte vill hänga de första i torkskåpet. Sen har vi säkert en massa extra kläder o annars hittar vi lite mer på rean. Gummistövlar behövs men det är tidigt att köpa eftersom han inte går. Måste ju veta storlek först.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar