Lilypie First Birthday tickers

torsdag 8 december 2011

Home sweet home

Ja nu är vi äntligen hemma igen. Elliot har fått på sig pyjamas och fått välling. Nu hoppas jag på att han somnar snabbt så jag kan få i mig lite mat, packa upp o förbereda morgondagen. Imorrn ska nämligen lilla Elliot vara stjärngosse på öppna förskolans lucia firande.

Idag tog vi det lugnt. Elliot tog det väldigt lugnt. Han väckte mig 5.30 (fy vad hemskt tidigt) och vi pallrade oss upp. Jag kände mig mindre pigg eftersom jag hade ont i halsen och hela kroppen. Men fick slappa i soffan istället. Vid 8.30 somnade Elliot igen och sov tre timmar. Det var nog rekord på mycket länge. Hade varit skönt att få sova tre timmar längre imorse. Jag har nämligen svårt att sova på dagtid när han sover, så mycket annat då.

Sen blev det lunch och vinka hejdå till morfar som skulle på ett möte. Vi andra åkte till Vällingby och jag köpte de sista julklapparna till de som ska fira jul där uppe. Sen fikade vi hemma innan vi åkte till flyget. Elliot är så duktig och snäll när vi flyger så det är skönt.

Såhär ser det ut när mormor är barnvakt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar