Lilypie First Birthday tickers

torsdag 22 december 2011

Effektivitet är mitt andranamn

Idag känns det verkligen så. Trots att vi inte gick upp förrän 8.15 (Elliot sov till då, men visst var han vaken 30-60 min vid 5 tiden för mat och bök) har vi hunnit med massor.
Frukosten är intagen. Köket är finstädat från disk. Duken är bytt (eller snarare har jag vänt på den, den blir så kladdig av Elliot så man hinner vända den ett par gånger innan man tvättar den). Övervåningen har vi dammsugit och nsätan hela undervåningen också. Det rä bara ett rum kavr men det är en del grejer som ska ut i boden först. Tvätten är vikt och placerad på sin rätta plats. En ny tvätt ligger i maskinen. Halva julkalendern har jag hunnit se innan Elliot tröttnade och en del internet saker är gjorda.

Idag ska vi hitta nya ramar, de jag köpte igår är så dumma i storleken. Vill ha rätt storlek så ajg slipper klippa så mycket i fotografiet. Sen så glömde jag köpa en sak på IKEA igår, får se om ajg kör dit igen idag eller struntar i det och fixar det på annat håll. Sen behöver vi köpa rödlök till kvällens middag för den vi hade var dålig. Sen är det nog bara att slå in de sista julklapparna och förbereda oss för mormor och morfars ankomst. Jippie säger både jag och Elliot.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar