Lilypie First Birthday tickers

tisdag 20 december 2011

Julklappar

20:e december idag och bara ett par dagar kvar till julafton. Känner mig ganska lugn när det gäller julklappar. Är i princip färdig, kanske nåt mer till pappa men han önskar sig aldrig något. Då är det svårt. Måste avsluta de sista inköpen imorrn med ett besök på IKEA för att köpa ramar. Ni kan ju gissa vad som ska slås in i julpapper den här gången...

Jag känner mig inte alls julstressad i år. Kanske för att snön har uteblivit och man därför inte har så mycket julkänslor. Men jag klarade av syskonbarnens paket rätt snabbt när jag väl fått önskelistor och sen har det bara flutit på. Elliots julklappar har jag inte ens behövt fundera på, det har inhandlats lite här och där under hösten. Blev så många så vi sparar några till födelsedagen.

Jag har dock en dålig ovana att trots att jag är färdig alltid köpa på mig lite mer så här sista dagarna. Saker som egentligen inte är nåt måste eller viktigt över huvudtaget men som bara slinker med. Lite shoppinggalen såhär inför jul kanske. Jag längtar som en tok till mellandagsrean så vi kan köpa systemkamera och så kanske jag hitta lite nya snygga kläder. Sånt är alltid roligt.

Vet egentligen inte vart jag ville komma med det här inlägget annat än att jag nu känner mig lugn inför julafton. Snart är alla klapparna inslagna. Skönt. Då är det bara inhandling av den sista julmaten och tillagning av den som fattas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar