Lilypie First Birthday tickers

söndag 15 januari 2012

Träning

Idag hade jag tänkt mig en tur till gymmet. Men dagen blev eftermiddag som blev kväll och jag var trött. Så gymmet orkade jag faktiskt inte åka till. Jag tänkte tidigare köra styrka hemma men kände inte så mycket för det heller men när Elliot somnat så visste jag inte riktigt vad jag skulle göra. Fanns inget bra på tv och hade redan surfat nyligen. Så jag tog och gjorde det där styrkepasset jag planerat tidigare. 40 min tabataträning. Nu är jag nöjd och trött i kroppen. Härligt känsla.

Idag blev det:

  • Step up på mjuk underlag
  • Push-ups
  • Utfall
  • Axelpress med hantlar
  • Knäböj
  • Ryggresning
  • Höftlyft
  • Dips
  • Sid-plankan
  • Plankan
Allt kördes tabata style. Det vill säga; varje övning körs i 20 sek sen vilar man 10 sek, det här görs 8 omgångar. Väldigt enkelt och smidigt särskilt med en egen tabat timer i mobilen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar