Lilypie First Birthday tickers

tisdag 3 januari 2012

Tabata

Idag var första gången jag prövade det här med tabata-träning. Oj vad roligt men oj så jobbigt. Det går ut på att man kör en övning i 20 sekunder och vilar 10 sekunder. Det här gör man sen 8 ggr per övning och ett antal övningar. Låter ganska lätt men det är jobbigt till tusen. Jag körde ett kort program idag för att bara prova på, nästa gång ska jag förbereda passet bättre och kanske våga mig på burpees.

Det blev i alla fall:

Step- up på mjuk underlag (fotpallen här hemma)

Dips mot fotpallen (det var jobbbigt = noll armmuskler men det ska vi ändra på)

Knäböj

Axellyft med hantlar

Utfall

Sen avslutade jag med tredje omgången av plankan för dagen. Kommer nog ha träningsvärk imorrn. Härligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar