Lilypie First Birthday tickers

tisdag 24 januari 2012

Tortyr

Att aldrig få sova är en vanlig tortyr metod. Kanske inte låter så farligt jämfört med elchocker, nageldragning osv. Men att inte få sova tär på både huvud, kropp och humör. I flera nätter har Elliot krånglat en hel del pga tänderna men inatt slog nog alla rekord. Mellan 3 till strax efter 5 så somnade han till när jag klappade på honom, jag slutade klappa och han fortsatte somna så då tog jag min chans och somnade jag med. Men preics när jag faller in i sömnen så vaknar han och skriker och så får vi börja om. Under den här tiden fick han också mat 2ggr, ny blöja, alvedon och bonjela. Jag såg ut som ett lik vid 5-tiden och när Elliot vaknade vid 8 var Micke kvar hemma. Han hade ringt jobbet och sagt att han skulle komma senare. Så han tog Elliot så jag fick sova en timme extra. Det behövdes kan man säga.

Nu är förhoppningen att han somnar snart igen för annars blir det tajt med sovbiten. För om en time ska vi vara vid tanläkaren. Nä det är lika bra att han inte får sova. Så får det bli helt enkelt. Så nu ska jag gå och klä på mig och fixa iordning oss så vi kan promenera iväg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar