Lilypie First Birthday tickers

måndag 30 januari 2012

Arbetet fortsätter...

Ja renoveringen fortskrider inte i någon snabb takt. Just nu torkar spacklet från igår. Micke är på kalas en stund och jag väntar på att Elliot ska somna. Sen ska jag baka två sorters kakor, städa ugnen och köra med målartvätt på en vägg. Sen ska det maskeras klart på golvet och runt dörren och förhoppningsvis hinner vi måla ena väggen ikväll. Beror på om spacklet kommer behöva slipas sen eller inte.

Målet för morgondagen är att vi ska kunna måla omgång 1 och sen på onsdag måla omgång 2. Sen hoppas jag att tapeten hinner komma till helgen så Micke och min pappa kan hjälpas åt. Jag vet att Micke inte gärna gör det själv och pappa är grym på fondtapeter.

I dagarna ska jag köpa ramar till två tavlor jag knåpat ihop och köpa tavelhylla. Blir en tur till IKEA alltså. Annars får jag ta det till helgen för mamma måste ändå dit för att köpa Elliots födelsedagspaket (bord och stolar). Lite tungt att släpa på flyget.

Men åter till arbetet med Elliots rum, det går framåt sakta men säkert. Förhoppningsvis flyter allt på bra så vi kan få det klart hyfsat till helgen. Elliot får dock vänta till minst nästa helg innan han flyttar in eftersom han inte får sova i rummet förrän det har gått ett tag efter det att vi målat. Tror det är 14 dagar men ska kolla upp det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar