Lilypie First Birthday tickers

söndag 1 januari 2012

Året som gått...

Ett helt år har gått sedan förra nyåret. Så vad har då hänt under detta året. Här kommer en liten sammanfattning av mitt/våra liv det gångna året.

Januari
Jag har nyligen flyttat hem på heltid igen efter 8 månaders veckopendlande till Stockholm. Jag har semester från jobbet och förbereder allt inför bebisens ankomst. Vi åker även en weekend till Tylösand med Mickes jobb. Dagarna flyter på snabbt trots att jag mest hänger hemma.

3 veckor respektive 2 veckor innan Elliot kom till världen

Februari
Den 5 februari förändras livet för oss. Då kommer Elliot till världen. Dagen före beräknat datum och han får då en egen födelsedag. Februari flyter sen på rätt snabbt med den nya familjemedlemmen. Amningsproblem och i slutet av Februari får vi inse att Elliot inte växer av bara min mat utan ersättning är ett måste. Så vi börjar med det istället och mina sår får läka.
Elliot nyfödd och 2 veckor gammal
Mars
Elliot flyger för första gången utanför mammas mage. 5 veckor gammal åker han och jag upp till Stockholm för att hälsa på släkt och vänner.
April
Första påsken i Elliots liv och mamma och pappa kommer ner från Stockholm för att hälsa på.


Maj
Hela familjen åker på en veckas semester till Grekland med sol och bad. I slutet av maj/början av juni åker jag och Elliot upp till Stockholm och firar stora kusinen Victoria när hon tar studenten. Den här gången åker vi tåg. Elliot gungar för första gången och oj vad det är roligt!

Juni
Elliot får sin första smakportion som är morotspuré. I mitten av juni kommer även släkt och vänner hem till oss för att vara med när Elliot döps.

Juli
Jag och Elliot åker upp till Stockholm och hälsar på igen. Elliot lär sig sitta alldeles själv.

Augusti
En stor månad för oss som familj. Vi gifter oss den 13 augusti i Hässelby Villastads kyrka. Samma kyrka som jag är döpt i och mina föräldrar gift sig i. Vi har en veckas semester tillsammans innan bröllopet. Någon bröllopsresa hinner vi tyvärr inte mer utan den får vi ta vid ett annat tillfälle.


September
Jag fyller år och tycker att det är så tråkigt att bo långt ifrån min familj att jag inte vill fira min födelsedag. Micke fyller 30 och firar endast med ett enkelt kalas. Vi orkar inte riktigt med någon fest efter bröllopet. Elliot får leka i sandlådan för första gången och tycker att sand är kalasgott. Han tycker också om att stå mot saker om man ställer honom där. Elliot ålar fram och han tar sina första krypsteg men sen blir det inte mer. Åla går mycket snabbare.

Oktober
Jag och Elliot är i Stockholm och hälsar på igen. Man får passa på när man är ledig. Sen tar vi även tag i vardagsrumsrenoveringen. Gå med gåvagnen är nya roliga saken. Elliot lär sig också att resa på sig själv.
Kan ställa sig upp själv och hjälpa pappa renovera
November
Jag och Elliot åker till Berlin för att hälsa på min syster och hennes två barn. Det var dock tufft att ta sig med tåg till Kastrup och sen checka in bagaget utan hjälp från Micke. Men är man en van packåsna så klarar man det också. I Berlin leker Elliot med brio-tåg och duplo. Men det är mest roligt att äta på sakerna. Vi går också på Berlin Zoo och Elliot tittar på alla djuren. Dom vanliga krypstegen kommer alltmer och november/december ålar han nästan inte alls längre.
Leka med kusinernas briojärnväg var roligt, det smakade
nämligen speciellt gott de där bitarna.

December
Elliot och jag är uppe i Stockholm och hälsar på. Tittar på min brors nya hus och träffar släkt och vänner. Det är luciaavslutning och julavslutning på öppna förskolan. Elliot firar sin första julafton med tomte och många julklappar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar