Lilypie First Birthday tickers

fredag 20 januari 2012

Fredag

Hela dagen har gått och jag har inte hunnit titta in här alls. Det är ovanligt. Elliot och jag hade lite stressigt imorse. Jag fick väcka honom 8.20 för att vi skulle äta frukost innan vi skulle till öppna förskolan. Han hade varit halvvaken och orolig mellan 5-6 och fick sen mat och somnade direkt på min arm. Så jag smög upp vid 8 men kund einte gå långt från sovrummet ifall han skulle vakna. Han låg ju i stora sängen och jag vill ogärna att han ska ramla ur den igen.

På öppna förskolan var det fingerfärg. Förra gången målade Elliot hej vilt, idag satt han bara och tittade på färgen och ville inte kladda ner sig alls. Så saneringen var enkel och han lekte hellre på golvet. När vi kom hem blev det vila för Elliot och lite lunch åt mig och att kolla mailen. Kort sovpaus och sen försökte jag i ca 1 timme underhålla Elliot och samtidigt få någonting gjort. Svårt när han förföljer en och vägrar att man går en meter bort. Men sen fick vi besök av en kompis till Elliot. Isak och hans pappa kom hit och lekte lite. Lekte och lekte, Isak är ju 2½ och Elliot 11 månader så det var mer att båka om leksakerna ;-) Men trevligt med besök. Sen blev det fredagsmys hela familjen med hemgjord pizza. Elliot åt för fullt och fick en clementin till dessert. Han var överlycklig. När han somnat tittade vi på film, trespassed och drack lite te. Nu är kvällen snart slut och det är dags för sängen. Det är ju en dag imorrn också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar