Lilypie First Birthday tickers

onsdag 11 januari 2012

5 km på 25 min

Att springa 5 km på 25 min har alltid varit ett litet mål för mig. Förut när jag sprang 3-4 gånger i veckan sprang jag å drygt 27 min. Idag när jag läste på facebook gruppen om fler som gärna vill springa 5 km på 25 mi och deras tider blev jag motiverad att prova idag på gymmet. Tänkte att under 30 min kommer jag garanterat. Höga tankar om mig själv visade det sig. Jag har inte sprungit regelbundet på flera år. Sen jag blev gravid med Elliot har jag inte sprungit många gånger. Ett par korta rundor under graviditeten och några få rundor efter. Men nån rutin har det inte blivit. Men jag trodde såklart att mycket skulle sitta kvar. Ha tji fick jag.
Börjande dock med 5 min på crosstrainer eftersom löpbanden var upptagna. Tog i rätt bra där så det kändes i ben och rumpa. Sen började jag med 1 min ´på 9 km/h och sen ökade jag till 10,5 km/h. Efter fem minuter var jag helt slut och drog ner på hastigheten och gick snabbt i 7 km/h. Så jag varvade snabb gång med löpning i hastigheter mellan 10-11,5 km/h. Efter 30 min o 9 sek hade jag sprungit 4.18 km. Hade tänkt springa 5 km men löpbandet började varva ner och jag fick inte igång den från samma igen så det fick vara.

Nu blev jag om möjligt ännu mer motiverad att klara av det här, kanske inte hinner inom 10-veckors challengen men innan sommaren (som börjar 1 juni) så SKA jag springa 5 km på under 25 min. Träningen avslutades med dagens sista pass av plankan.

Imorrn tänkte jag börja dagen med ett tabatapass här hemma med styrketräning innan frukost och sen ska jag o Elliot iväg på lunchdejt på IKEA.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar