Lilypie First Birthday tickers

måndag 2 januari 2012

Tips!

Fick ett tips häromdagen i challenge-gruppen på Facebook om att röra ner ett rått ägg i gröten innan den är färdig. Det liksom försvinner in. Jag har hört det tidigare men tänkt att det låter ganska äckligt. Missförstå mig inte, jag älskar både gröt och ägg men kändes ändå fel på nåt sätt. Men jag måste såklart prova ändå. Jag brukar vilja ha ett ägg till morgongröten men det är ibland lite tidskrävande att koka ägg också. Så då måste man ju ge det en chans.

Det funkade verkligen prima. Ägget försvann och det smakade inte ägg eller blev någon konstig konsistens. Men gud så mätt man blev. Helt otroligt. Så det kommer vara mitt nya frukostknep. Idag kompletterade jag dock med två knäcke med mosad avocado eftersom den behövde ätas upp så nu är jag proppmätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar