Lilypie First Birthday tickers

söndag 1 januari 2012

Nytt år - nya mål

Jag är ju med i Lofsans 10-veckors challenge. Många började ju häromdagen men för mig blev det start idag. Den envisa förkylningen har hållt sig kvar och jag hostar fortfarande ganska mycket ibland. Men nu får det vara bra. Nu är det den 1 januari och vad passar väl bättre än en nystart idag?

Har bestämt mig för att varje dag köra 3 st pass med plankan. Varje pass gör jag plankan 3 gånger. Jag börjar med 30 sek på tå och utökar allteftersom. Har tidigare mest kört på knä och då kunde det bli över minuten. Men nu jäklar ska det göras ordentligt! Jag har redan hunnit med två av tre plankan-pass idag. Det ska även dricka 1,5 liter vatten minst om dagen.

Idag har jag i alla fall startat året på ett superbra sätt. Jag körde mitt första pass på gymmet för i år. Men absolut inte det sista. Målet de här 10 veckorna, och även fortsättningsvis kommer att vara att gå dit minst 2 ggr per vecka och även köra annan träning minst 2 ggr per vecka. Annan träning kan vara styrka hemma, PW eller löpning. Idag tog jag det relativt lugnt eftersom hostan är kvar och jag inte har kört hårt på ett tag. Uppvärmningen blev 6 min PW i 6 km/h tempo och sedan 4 min jogging i 10 km/h tempo. Sen blev det axelpress, bröstpress, rodd, benpress, bensträck eller vad det heter, rygglyft och sidlyft. Jag avslutade det hela med plankan och stretch. Bra första pass enligt mig själv men nu ska jag jobba på att öka vikterna allt eftersom. Det kändes skönt att vara tillbaka i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar