Lilypie First Birthday tickers

lördag 28 januari 2012

Renovering

Vi fick offerten från målerifirman igår, drygt 8 500 kr för att måla/tapetsera Elliots rum. Lite för mycket pengar tycker vi så i förmiddags började Micke riva ut möblerna där inne och nu står han och skrapar ner gammal färg/taet för fullt. Luktar lite unket eftersom det var tapet under plastfärg. Så det ska bort och sen ska vi måla med färg som andas. Det är ju ändå en yttervägg i en sutterängvåning och då är det en viss fukthalt i väggen.

I övriga undervåningen är det total kaos eftersom allt från det rummet nu ligger lite här och var. Det ska rensas och sen måste vi göra iordning i "gillestugan" för att få in mitt sybord etc. Mycket jobb med andra ord och eftersom det är kalasdax för Elliot nästa helg så ska det vara nästan klart då är det tänkt.

1 kommentar:

  1. Hejhej Caroline,
    jag förstår att ni känner er lite stressade om det är kalas nästa vecka. Men vad har ni för planer för rummet? Kommer det gå i något speciellt tema eller ska ni bara göra det enkelt och klassiskt?

    Jag jobbar på Byggla.se. Du kan finna inspiration till barnrum (här har vi ett med djungeltema; http://www.byggla.se/Projekt/Babyrum-Djungeltema/?category=176) och tips och råd om du så känner för det! Jag tycker det vore roligt om du vill visa upp ditt projekt hos oss. Du kan maila mig på vendela@byggla.se så kan jag berätta mer plus erbjuda en liten symbolisk kompensation.
    Lycka till med rummet! :)
    Mvh
    Vendela på Byggla

    SvaraRadera