Lilypie First Birthday tickers

onsdag 18 januari 2012

Busfabriken

Ja idag har vi varit ett gäng mammor och bebisar på Busfabriken. Det var väldigt tomt på folk såhär en dag mitt i veckan så det var lugnt och skönt. Till och med jag fick åka lite rutchkana och hoppa lite studsmatta. Man blir som barn på nytt!

Vi skulle ses där vi 10.30 och jag hade planerat att gå fram och tillbaka för att få luft, Elliot skulle få sova och lite motion till mig som är lite för krasslig för att träna. Icke sa nicke. Kom ju på att det behövde handlas också. Alternativet att gå dit, leka, gå hem och hämta bilen och köra iväg för att handla senare var inte så lockande. Då hade det garanterat krockat med sovtider etc. Elliot ville inte heller sova tidigare än vanligt eftersom han sovit till 7.45 imorse. Så jag åkte tidigare, parkerade vid leklandet och tog en promenad till Jägersro och mötte upp dom andra och sen gick tillbaka. Elliot somnade strax innan vi var framme så han vaknade en halvtimme senare och hade ork nog att leka.

Lunchen blev en rolig händelse. Det var vi 7 mammor som beställde samtidigt. Dom andra som satt där ahde redan fått sin mat och sen kom det nån till efteråt. Nachotallrik och sallad beställdes och det tog säkert en halvtimme för dom att hälla upp lite sallad på en tallrik och servera. Inga snabba kockar där inte. Visserligen fick vi vänta rätt länge när vi var där sist men då var det också mycket folk. Hur svårt kan det vara att fixa ihop en pastasallad eller en tallrik med nachos och tre dippsåser för den delen. Nästan komiskt hur lång tid det tog.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar