Lilypie First Birthday tickers

måndag 30 januari 2012

Elliots rum

Tanken med Elliots rum är att vi vill ha ett fint barnrum med ett ganska neutralt och stilrent tema och inte för mycket plotter. Jag avskyr plotter och wall-stickers med Nalle Puh. Jag vill ha stilrent. Så väggarna går i vitt med en fondvägg i vitt med stora ljusblå stjärnor. Det är en tapet från Borås tapeter som vi valt, New Classic 2505.

New Classic 2505, Borås tapeter


Sen kommer vi att ha en vit Malm byrå, hans Hensvik spjälsäng och en Stuva garderob på ena väggen. Det blir bort och stolar Sundvik och sen en Expedit hylla med 8 fack för leksaker och böcker. Allt från IKEA. Vi har även en vit lackhylla på väggen redan och det kommer förhoppninsgvis en svart Brio spis i födelsedagspresent.


Igår gjorde jag väen två doptavlor med inspiration från nätet till Elliot. Tyckte att det blev lite dyrt att köpa färdiga och det är lite roligt att ha gjort dom själv också. Såhär blev dom. Det blir vita ramar från IKEA till dom sen. RIBBA har jag tänkt.






2 kommentarer:

  1. Meeen vilka himla fina "tavlor"!! Jag vill också ha ;)

    SvaraRadera
  2. Ååå sötaste!
    Jag vill ha lika som dina, de var superfina!

    SvaraRadera