Lilypie First Birthday tickers

tisdag 10 januari 2012

Måndagens uppdrag

På min 10-eckors challenge får vi varje dag ett nytt uppdrag. Jag tycker det är väldigt bra och motiverande. Så man verkligen anstränger sig. Gårdagens uppdrag var att sova 8 timmar. Jo tjena det är inte det lättaste med en 11-månaders som bara sovit två hela nätter i hela sitt liv. Men jag måste ju såklart ge det dom bästa förutsättningarna. Så redan vid 22 la jag mig i sängen. Brukar alltid ha så mycket att fixa med precis innan man går och lägger sig att det ofta kör ihop sig på slutat och klockan är mycket mer än man tänkte när man väl kommer i säng. Men igår var jag duktig. Trött var jag också så jag somnade nog rätt snabbt. Strax före midnatt vaknade Elliot och ville absolut inte sova i sin säng. Typiskt! Ja det var bara att flytta över honom och sen krånglade han runt. Vid 2.30 så vaknade jag till och tänkte att jag skulel lyfta över Elliot till sin säng eftersom han låg på kanten. Nä men se det fick jag inte. Efter fem minuter vaknade han och blev förbannad. Upp med honom i sängen igen och en liten fight för att han skulle ligga ner. Såklart dunkade han sitt huvud rakt på mig när han slänger sig ner vilket resulterade i en sprucken läpp. Lagom kul mitt i natten.

Samma visa vid 5-tiden och sen 7-tiden när Mickes klocka ringde. Men vi lyckades somna om till 7.45. Sen var det bara att ge upp försöken. Så blev det några 8 timmars sömn? Nä det kan jag inte påstå. Jag får göra ett nytt försök inatt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar