Lilypie First Birthday tickers

tisdag 10 januari 2012

Spontan lunch och fixardag

Idag har varit en sån där dag då man fixar massa måsten. Jag har sorterat in tvätten och sorterat upp Elliots kläder i stl 86 för att se vad som behövs. Det är väl egentligen bara strumpor, kanske nån/några bodies om man nu vill ha det och extra kläder till dagis. Har sett fina på rean på cubus så det blir nog ett besök där innan bion på torsdag.

Sen har jag pratat med a-kassan om när jag kan ansöka om dispens från spärrtiden när man säger upp sig själv. Sen har jag pratat med försäkringskassan om hur jag ska göra med föräldrapenning vid inskolning och de två dagarna han förhoppningsvis kommer gå på förskolan och jag är föräldraledig från jobbet. Sen har jag även pratat med förskolan och flyttat fram inskolningen två veckor och anmält mig till själva platsen. De papper vi har fått anger inte vart jag ska skicka papper och när det ska göras. Jättedumt. Men nu är det gjort i alla fall. Måste dock ringa debiteringsenheten imorrn eftersom deras telefontid är mellan 9-12. Måste höra hur man gör när man inte har några intyg om a-kassa eller så när det gäller avgiften. Vi får ju betala maxbeloppet vilket fall som helst.
Har även nfått tag på ica för att beställa ett nytt bonuskort, mitt var så trasigt. T'änk vad jobbigt det kan vara att ringa massa samtal med en liten kille här hemma. Han börjar såklart skrika när jag pratar med folk etc. Typiskt.

Men idag skulle vi också iväg o handla och en stund innan vi skulle åka fick jag ett sms från en kompis i mammagruppen om vi skulle mötas upp för fika/lunch. Så då slog jag två flugor i en smäll o fick lunchsällskap och sen handlade jag mat och hann kolla in rean lite. Mycket trevligt.

Nu håller Elliot på att riva stället och jag måste börja med middagen. Over and out.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar