Lilypie First Birthday tickers

torsdag 26 januari 2012

Nytt jobb!

Jag är så lycklig just nu. Jag fick jobbet som jag allra mest ville ha. Det är så skönt att det har löst sig efter månader/år av orolighet. Jag hade ju en notarietjänst uppe i Stockholm som ajg blev föräldraledig från. Redan då försökte jag byta till Malmö. Men se det gick inte så jag fick snällt jobba kvar och var därför tvungen att ta semester sista månaden innan Elliot kom för jag fick inte flyga längre. Åka tåg orkade jag bara inte. Sen har jag ansökt och överklagat om att få byta till Malmö men tvärnej. Jag har funderat fram och tillbaka på hur jag ska göra med min tjänst och uppsägningstid och annat. Jag har börjat söka andra tjänster och jag bara hatar att skicka ansökningar. sen fick jag ett infall och ringde domstolsverket i början på januari. Eftersom uppsägningstiden var så pass lång var det tid att säga upp mig nu när vi fått förskoleplats och allt. Så det gjorde jag och sökte då de nya notarietjänsterna redan samma vecka. Idag när jag skulle gå in och kolla tänkte jag ju direkt att det är välegentligen ingen mening, kommer inte få nån tjänst nu i alla fall. Vi får helt nekelt åka till Thailand istället i mars och jag får gå på a-kassa och bråka om dispens från att jag sa upp mig själv. Men så scrollar jag ner och där, där stod mitt namn vid Förvaltninsgrätten i Malmö. Nu hade jag god marginal på intagningspoängen så jag hade fått mitt första hands val. Det känns så himla härligt att jag började storböla. Allt bara löser sig sådär perfekt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar