Lilypie First Birthday tickers

onsdag 11 januari 2012

Ovisshet

I måndags skickade jag in min uppsägningsansökan från den tjänst jag har nu. Så från och med 1 marsär jag arbetslös om jag inte hittar något annat. Uppsägningen kom in igår och idag skickade jag in ansökningshandlingar till en ny notarietjänst som början 1 mars. Jag hoppas såklart på att jag får en så där på en gång men det är svårt när man inte har toppbetyg. Inte för att jag har dåliga betyg men det finns så många som blankar (lämnar in blankt) tenta efter tenta tills dom är säkra på att få högsta betyg. Först då lämnar dom in tentan. Jag pluggade, gick dit och skrev det bästa jag kunde. Fick aldrig göra nån omtenta men visst hade man önskat att man hade skrapat ihop nåt extra poäng här och där. Så min chans att få en plats jag vill ha just till 1 mars är kanske inte sådär jättestor men hoppet är väl det sista som överger en. Annars hoppas jag på nåt annat jobb tills dess. För nån a-kassa vet jag inte om jag får de första 9 veckorna eftersom jag sagt upp mig själv. Kanske får jag dispens av familjeskäl, kanske inte. Visst klarar vi oss på bara en lön men vad tråkigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar