Lilypie First Birthday tickers

onsdag 25 januari 2012

Arbetsintervju

Har varit på intervju idag. Gick väl sådär. Kände mig lite ringrostig nästan fast jag var på intervjuer för inte så länge sen. Men det blev så konstig start. Normalt brukar intervjuaren berätta om sig själv, om tjänsten och om arbetsplatsen. Men här började dom direkt med "berätta om dig själv". Sen fanns det väl frågor jag inte hade tänkt på. Men å andra sidan blev dom lite stressade av att svara på minaa frågor också. Tjänsten verkar jätteintressant men ändå känner jag mig osäker. Vet inte riktigt vad den innebär känner jag. Men vi får se. Går jag vidare till en andra intervju ska jag vara förberedd med tusen frågor så jag vet om jobbet är rätt för mig.

Det är ju faktiskt dom som ska sälja in jobbet till mig också, inte bara jag som ska sälja in mig själv. Men det känns oftast som det bara är det senare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar