Lilypie First Birthday tickers

måndag 31 oktober 2011

Vintertid

Ja drygt ett dygn har passerat sen vi vred tillbaka klockan. Igår tyckte jag att Elliot vaknade rätt bra tid och sov första vilan helt perfekt enligt de vanliga tiderna. Men han var trött och hade svårt att koppla av så det blev tre små korta vilor. Dock somnade han för natten vid 19 så det var helt ok ändå. Inatt har han dock sovit oroligt. Vid tre bökade han runt för fullt och gnällde om vartannat. Så har det varit ända fram till 5.30 när han började skrika till rejält tidvis. Vi föräldrar var inte så sugna på att gå upp. Men efter välling var han fortfarande gnällig så jag smetade på bonjela (gele man sätter på tandköttet när det gör ont) och han blev genast lugnare. Så det kanske är därför han var så gnällig igår, tänder o inte vintertid.

Dagen har precis börjat för vissa, kanske inte ännu för andra. Vi har hunnit med frukost med pappa och lite lek. Jag sitter nu med en stor kopp the och njuter av att Elliot leker lite själv. För snart är det nog slut med det. Men då tänkte jag sätta honom i babysittern o ta en dusch. I eftermiddag ska vi till öppna förskolan men innan dess m¨åste vi nog göra nåt. För jag har svårt att få tålamod att bara vara hemma när Elliot är gnällig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar