Lilypie First Birthday tickers

onsdag 26 oktober 2011

Ensam hemma

Jag kan längta något otroligt till att vara ensam hemma. Men Elliot får gärna vara hemma han med men gärna sova. Ensam hemma med honom är jag ju varje dag men det är extra speciellt att vara ensam en kväll när han ligger och sover. Känns som lite egenfest på något sätt. Då kan man äta vad man vill, mysa framför tv'n med godsaker. På fredag är jag ensam här hemma. Mannen ska gå på nån jobbfest så jag o Elliot får fredagsmysa själva.

Självklart är det inget bra på tv. Inga filmer eller nåt. För filmer som börjar 22 och senare räknar jag inte för som småbarnsförälder kan man inte titta på någon film som slutar senare än 23.30 om man inte vill vara helt död dagen efter. För man kan ju aldrig veta hur natten blir och vilken tid man får gå upp dagen efter. Så jag får se vad jag tittar på. Men nån god middag och lite gott efteråt ska jag iaf ha.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar