Lilypie First Birthday tickers

tisdag 4 oktober 2011

Egentid

Dagen är snart över, eller det är många timmar kvar. Men på nåt sätt känns dagen som den nått sitt slut när Elliot har gått och lagt sig. Då är vi själva vi vuxna och kan pyssla med vårt. För det mesta innebär det att vi sitter med varsin dator i knät framför tvn. Osociala som få. Men det funkar bra för oss. Vi unnar ju oss självklart filmkvällar där vi inte har datorn på också och kvällar där vi bara sitter och pratar. Men vardagskvällarna är med slöa på nåt sätt. Det är skönt när Elliot somnar för natten, men det är också en saknad. Men skönt med lite egentid eftersom jag fick hälsenorna avkapade ett antal gånger när jag försökte laga middag. Elliot i gåstolen i köket när man lagar mat är ingen bra kombination, men tyvärr ett måste ibland.

Nu har jag iaf egentid i dubbel bemärkelse, Elliot sover och mannen är på styrelsemöte. Jag spenderar min egentid shoppandes framför den stora datorn. Ska köpa mig ett par vinterskor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar