Lilypie First Birthday tickers

torsdag 20 oktober 2011

IKEA

Ikea är numera vardagsmat för oss. Inte för att jag inte gillar det blågula varuhuset. Jag älskar att strosa runt på Ikea. Kolla lite möbler och så. Inte för att jag alltid vill handla nåt utan för jag tycker det är trevligt att gå i affärer, nästan alla affärer.

Men nu på sistonde har det nästan blivit överdos av Ikea. Det brukar bli så i anslutning till att man fixar till hemma. Alltid är det nåt man ska köpa där. Den här gången är inget undantag. Men numera när man är föräldraledig hänger man ju där mycket ändå för den bra stora restaurangen som rymmer många barnvagnar, för att amn får gratis barnmat som family-medlem och för att lunchen/fikan är superbillig. Perfekt för föräldralediga!

Vi hade tänkt vänta med ett besök till helgen. Men mannen ringde tidigare och tyckte vi kunde mötas där, lämna tillbaka en skadad skåpsdörr o hämta en ny, kolla på mattor och samtidigt äta middag där. Visst, kan man ju alltid göra. Slipper jag laga mat. Sen åker han hem med stora bilen o Elliot medan jag tar lilla bilen till träningen innan jag åker hem. Toppen, måste verkligen komma hem!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar